La cumparaturi

ianuarie 19, 2007

Azi cred ca mi-am atins limita in ceea ce priveste cumparaturile 🙂 Am fost pt prima oara la Cora, care e cat vreo 3 Bilka (pt. cunoscatori), daca nu 4.  In mod normal eu nu fac parte dintre barbatii (din cate am auzit majoritatea) care nu suporta sa mearga la cumparaturi. Ma consideram si ma mai consider chiar friendly vis-a-vis de subiect, daca nu chiar pasionat.

Ce mai, imi place sa fac cumparaturi. Dar azi am dat de pragul de sus. O fi fost ca nu stiam magazinul, o fi fost ca trebuia sa ma intalnesc cu cineva – nu cred, c-aveam 4 ore la dispozitie – nu stiu, dar dupa vreo ora a inceput sa ma doara capul …. dupa inca o ora capul durea inca, simteam ca ma inabus si nu vroiam decat sa gasesc mai repede ce cautam si sa plec dracului de-acolo.

Inca o ora mai tarziu, ca am ratacit, nu gluma, in magazinul ala, am dat ceva ture dintr-un capat in altul, ca-mi aminteam ba de una, ba de alta, si, ale dracului, erau fix in capatul opus … disperare ! efectiv m-a luat ameteala, n-am mai putut sta … ca sa se incheie totul frumos, ma asez la o casa cu vreo 4 persoane in fata si casiera imi zice ca eu sint ultimul, ca inchide casa. ok, whatever

Dar! … venea lumea si se aseza la coada dupa mine … era afisajul ala ca e inchisa casa, dar cine se uita la el, cand coada era vie acolo … nobody! venea omu’, se aseza la coada … eu, de colo, politicos,  „stiti, se inchide casa, eu sint ultimul …” in timp ce capul inca durea si mi-era f. cald. Reactii din cele mai diverse:

  • linistite, nedumerire: „cine a zis, aa, ok”, pleaca – cei mai multi
  • furie, un tip: „CINE A ZIS? CASIERA? In P…. MASII …”, ziceam ca se ia de aia, mai sta, se mai duce-n stanga, se duce-n dreapta, mai baga niste de-ale masii si pleaca, asa, inca tzantzos, „pai dac-a zis casiera, ce p… masii sa facem, cautam alta casa, pai da, ca face ce vrea  ….. „, a mai bombanit vreo cativa metri
  • smecher, un tip: „e inchis? NU STIU SA CITESC !” … sta 10 sec. sfidator si pleaca … cu un cos plin, la casa expres de maxim 10 produse … 10 sec, si pleaca si de-acolo, bineinteles, tot sfidator
  • umor, un nene cu un dinte lipsa, care s-a vazut cand a zambit: „AAA, si eu care credeam c-am descoperit America, dom’le”, ca se facuse coada mai scurta, „stai, Marioara”, sau cum o chema pe nevasta care era la o coada vecina, „stai acolo, nu veni”
  • putin ofuscata, o cocoana, dupa ce daduse tarcoale si se apropiase usurel, ca nu eram sigur daca se aseaza:”ah, pai si daca m-ati vazut ca vin, de ce nu m-ati oprit?”  … gatzii … in gandul meu

Nu stiu de ce am simtit ca trebuie sa-mi asum rolul asta de opritor de coada, ca stateam la un moment dat pe jumatate intors, sa vad, vine cineva … ii ocheam de departe 🙂 Oricum, m-am simtit usurat cand m-am apropiat de casa si de-acum le striga casiera, mi se luase o povara … si dupa toate astea mi-a oprit si bananele la casa, ca uitasem sa le cantaresc si sa le pun eticheta … baschetzi !!!

Si ca sa-nchei, m-am mai patat si pe geaca cu nu stiu ce naiba … ta-daaa !!  Fun !!

O sa iau o pauza CU CUmparaturile (asta ca ma enerveaza virgula spusa in mijlocul cacofoniei) si mai incerc in vreo saptamana, doua, tot acolo, sa vedem, chiar e limita sau am avut eu o zi speciala?


Somnul in cuplu

ianuarie 19, 2007

Am citit un articol despre un subiect care ma, era sa zic „unge la suflet”, dar nu e chiar asa de mult … cam asta ar fi sentimentul, dar diminuat de cateva ori. Cica barbatii, cand dorm in acelasi pat cu femeile, nu au un somn linistit sau dorm iepureste, nu stiu cum s-ar traduce mai bine „light sleepers”.

Cica explicatia ar fi gasita in evolutie: ca sa nu mai traduc, ” for the primitive man, sleeping light was essential for survival. In an environment full of dangerous predators, he had to be alert to attacks at all times and be able to defend his family unit.”

Cand femeia nu e langa el, barbatul nu intra in modul asta, de alerta.

Nu pot sa nu trag concluzia, desi articolul nu o face, ca (Aura va zambi probabil aici 🙂 ), nu e natural (natural definit ca modul in care omul a evoluat de milioane de ani) ca barbatul sa doarma impreuna cu femeia => (inginereste) ca nu e natural ca un cuplu sa petreaca noptile impreuna => mariajul nu e o stare naturala umana … ha !!

Un cuplu se creeaza, face sex, produce urmasi, si la revedere … daca ar fi fost firesc sa continue o viata impreuna, barbatul s-ar fi adaptat, ar fi intrat, cred, intr-o stare de relaxare si n-ar exista fenomenul asta … doar nu poti trai o viata in alerta!

Poate logica are fisuri, but it’s ok for me 🙂 Oricum imi plac teoriile evolutioniste, care explica ceea ce suntem si modul in care gandim si ne comportam prin faptul ca cea mai mare parte din evolutia umana a avut loc intr-un mediu destul de static: grupul de maxim 50 de oameni, destul de izolat, in care cam fiecare se cunostea cu fiecare si in care un alt grup aparea rar si reprezenta un mare pericol.

De fapt unde vroiam sa ajung era ca perioada numita civilizatie, ultimii 10.000 de ani, si cu atat mai putin ultimii 2.000 sunt nesemnificativi pentru ceea ce inseamna a fi uman, ne-am format cu mult timp inainte, poate s-o mai fi schimbat ceva de cand sintem civilizati, dar e o farama, la baza psihicul nostru e cel al omului „primitiv”, oricat ar vrea unii sa afirme altceva … beinteles ca aici dau in religie si crestinism, ca nu ma puteam abtine 🙂