Cu morile de vant

ianuarie 21, 2007

Azi am depus o petitie la Parlamentul European 🙂

Am incercat dupa ce m-am intors in tara sa ma reinscriu in sistemul de asigurari sociale. Nesimtzitzii astia de la CNAS, ca nu pot sa le spun altfel, imi spun ca trebuie sa platesc retroactiv contributia pe 5 ani, la salariul minim pe economie (ala de acum), in total vreo 25 de milioane, doar pt ca mi-am pastrat buletinul romanesc.

Aberatia e ca in astia 5 ani, 1) nu am beneficiat de nimic din sistemul de sanatate romanesc; si 2) am platit asigurari in Danemarca, in mod legal, ma rog, mi-a platit firma din salariu.

Dar se pare ca asta nu e suficient pt autoritatile romane, desi de la 1 ianuarie si in Romania e valabila legea europeana care zice, ca daca platesti asigurari intr-o tara din UE, nu trebuie sa mai platesti in alta. Dar ei se prevaleaza de marea lege a restructurarii CNAS, legea 96/2006, care zice ca atat timp cat ai domiciliul in tara, platesti asigurari.

Nu e chestie de bani, desi nu e o suma mica, dar e chestie de principiu, nu mi se pare corect sa platesc pentru ceva care nu mi-a adus nici un beneficiu, mi se pare o birocratie si o marlanie a statului roman.

Asa ca am depus petitie la Parlamentul European, online. Nu sint sigur ca e locul cel mai bun, dar sa vedem. Nici nu sint sigur ca o sa se rezolve ceva, ca pot zice ca, daca asta e legea in Romania, asta e. Sa vedem. Pana una alta, nu le platesc nimic la astia, sa-mi manance baschetzii.


Din Danemarca in Romania I

ianuarie 21, 2007

Calin mi-a sugerat sa scriu pe blog despre intoarcerea din Danemarca in Romania, cum o vad, care sunt diferentele si asa mai departe. Nu sint prea sigur ca as avea multe de spus, in special pentru ca nu pot compara oraselul in care am locuit cu Bucurestiul, ar fi trebuit sa fi stat in Copenhaga, ca sa pot spune ceva. Dar am sa-ncerc sa ma refer la lucruri care nu tin de diferenta intre un oras de 20.000 si unul de 2 milioane de locuitori … ce chestie, de 100 ori mai mare 🙂 nu mi-am dat seama pana acum.

Exista un lucru care vrea sa iasa totusi din mine pe tema asta, si anume cel mai urat lucru pe care l-am vazut de cand m-am intors … suspense … POLITICA ! In Romania tot ce tine de politica este o mizerie fara capat, un circ permanent la care participa toata lumea: partide de la putere, cele din opozitie, would-be-politicians care stau pe margine si pe fata si in comportamentul carora se citeste foamea de a face parte din sistem, macar de un loc in parlament.

Nu-ti trebuie mult sa ti se faca sila de subiect, pentru ca si este „in your face” non-stop, la televizor (A DOUA MARE MIZERIE din Romania, dar revin la subiect), in presa scrisa (A TREIA MIZERIE din Romania :)), in gura multor oameni.

Nu vreau sa povestesc, ca n-are rost, dar, de cand am venit, am asistat intr-o ordine aleatoare, asa cum imi aduc aminte de ele, la:

  • cum si-o trag in permanenta Basescu si Tariceanu, cu orice prilej. La ora asta si-o trag prin biletele, o chestie ale carei detalii nu le stiu si nici nu vreau. Lupta asta a atins culmea, dupa parerea mea, in noaptea de Anul Nou, de ziua integrarii adica (sublinierea e sarcastica), cand fiecare a participat la spectacolul lui, la cateva sute de metri unul de altul … penibili
  • parlamentarii romani in parlamentul european, la ceremonia de investire a lor ca parlamentari europeni, da? deci in prima lor zi de munca, ce fac ? nu s-au putut intelege cine sa tina discursul, nene, ca fiecare vroia sa profite de moment … si atunci n-au mai tinut nici un discurs. Imi inchipui ce jena a fost pe ceilalti din parlament, cred ca-si spuneau „Ce-am facut, Doamne? Ce ne-a trebuit?” mai ales ca si bulgarii au facut la fel
  • penibilitatea numita Vadim si a asa-zisilor membri din partidul lui, niste mosi ramoliti si nostalgici, plus niste pushti care nu stiu pe ce lume se afla
  • super-penibilitatea numita Becali, care cu Dumnezeu in gura si cu bani in mana, a ajuns sa fie considerat, in sondaje, ma rog, al doilea politician din tara … un om care n-a facut absolut nimic in politica, doar a dat din gura … pe chestia asta, e posibil ca la urmatoarele alegeri sa intre in parlament, daca nu si mai mult, iar asta spune multe despre politica romaneasca
  • impotentza numita PSD, care inca mai plang ca niste copii carora li s-a luat jucaria ca au furat-o la alegerile trecute, desi „ei aveau cele mai multe voturi”, care l-au sprijinit tacit pe Vadim sa faca circ in parlament cand Basescu a condamnat comunismul, care au un presedinte care imi aminteste de Constantinescu prin lipsa de charisma si de vigoare si al caror cel-mai-reprezentativ-personaj este nimeni altul decat nea Ilici, resuscitat dupa caderea lui Nastase
  • circul cu platformistii lui Stolo, care s-au desprins din PNL si care atat de verticali sint, incat imediat dupa, au inceput sa racoleze oameni de la PSD si PRM … ce naibii poti sa mai vorbesti despre platforme, principii si doctrine dupa chestia asta, nu stiu
  • o voce pierduta a PNT, de care am auzit asa la un moment dat, ca o stire la radio, care aveau alegeri si in care Ciorbea !!! se chinuia sa devina presedinte
  • nesimtitii de la PC, in frunte cu „oamenii de afaceri” Voiculescu si Copos, care s-au dat drept principiali si au iesit de la guvernare si pe care i-au aratat astia cand se pregateau sa anunte „marea ruptura” cum au asteptat 5 minute cu totii la o masa sa vina toti ziaristii si cum, cand a inceput transmisia, unul din ei s-a facut ca intra atunci in sala cu demisiile in mana … jenant

Asta, asa, ce-mi aduc aminte la ora asta, lucruri care s-au intamplat in doar 2 luni ! Oamenii astia, care sunt cam aceiasi de vreo 15 ani, deci oameni care fac politica de 15 ani, nu au inteles absolut nimic despre meseria asta si sint niste incapabili.

Nu au inteles ca un politician este un angajat al statului, un lucrator public, si nu un aristocrat, cu privilegii si drepturi deasupra celorlalti si nu aflat in competitia care-se-infrupta-mai-repede-in-4-ani-ca-dupa-aia-vin-ceilalti.

Daca politicienii din Romania de azi ar fi fost angajati intr-o firma privata numita Politica Romaneasca SRL, ar fi fost nu doar dati afara pentru incompetenta, lipsa de profesionalism, pierdere de timp, chiul, dar probabil urmariti penal sau sanctionati financiar pentru furtisaguri din proprietatea firmei, de la colegi si de la customeri. Bashca faptul ca firma ar fi fost de mult falimentara.

Mi-a venit in minte o comparatie: ca politicienii romani, atunci cand castiga alegerile, se comporta de parca au castigat premiul cel mare la loto, stau pe spate si-si cheltuie banii, in loc sa fie ca si cum tocmai ar fi fost angajati intr-un post de foarte mare responsabilitate, la o ditamai firma, si in care trebuie sa dovedeasca cat de buni sint.

Doua lucruri care ma pun pe ganduri:

  • cum ar fi fost lucrurile in Romania dupa 17 ani daca politicienii romani ar fi fost oameni normali, care sa incerce in primul rand sa faca treaba, in interesul tarii? Cum ar fi fost daca 50% dintre ei ar fi fost astfel de oameni? Dar 25%? Dar 10%? Ca mi-e teama ca suntem mai jos de-atat.
  • care e viitorul? Politicianul nr 1 la ora actuala e considerat Basescu, iar nr. 2 Becali ! E groaznic. Pana nu apare o noua forta politica in romania, n-avem nici o sansa sa devenim normal la capitolul asta. Noroc ca am intrat in UE, ca europenii n-au putut sa mai tergiverseze chestia asta, pentru ca am prins ultimul tren, si ca i-au fortat pe astia sa faca ceva … imi vine in minte imaginea unui catar tras cu forta si care se impotriveste, punand frana cu toate picioarele, dar cu un zambet de entuziasm pe fatza a „da, vreau sa intru” … magarul din Shrek 🙂 in postura asta … mi-am adus aminte deniste comentarii ale lui Voiculescu acum cateva luni, cand devenise clar ca ne primesc astia in UE le la 1 ianuarie, ceva de genul „dom’le, poate n-ar fi bine sa ne primeasca, nu sintem pregatiti, ar trebui sa mai stam un an” .. pai, da, ca s-a prins, ca de-acum o sa fie mai greu sa se invarta cum vor ei